fijn dat je er bent

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

sluiten
Bedrijfsfilm laten maken Bedrijfsfilm laten maken Bedrijfsfilm laten maken
Acteur Kuipers Visser Media Design

Je wilt je bedrijf presenteren aan de buitenwereld, maar bent nog aan het bedenken hoe je dit op een effectieve manier gaat doen. Een bedrijfsfilm laten maken kan een manier zijn om jouw bedrijf zichtbaar te maken voor jouw doelgroep. Je wilt laten zien wat jouw bedrijf uniek maakt en wat je wilt uitstralen. Met als doel dat jouw bedrijf opvalt en anderen bijvoorbeeld met jou zaken willen doen. 

 

samenwerkingen waar we trots op zijn

samenwerkingen waar we trots op zijn

Logo Erasmus MC samenwerking Visser Media Design Hogeschool Rotterdam visser media design Hogeschool Rotterdam visser media design
Drone De Haan Visser Media Design

waarom kiezen voor  BEDRIJFSFILM?

Waarom en wanneer kies je voor een bedrijfsvideo? Een bedrijfsfilm is een goede manier om op te vallen en mensen kennis te laten maken met de look en feel van jouw bedrijf. Tevens is het laten maken van een bedrijfsfilm een handige manier om de producten die je verkoopt of de diensten die je levert te laten zien. 

▸  Je laat zien wie je bent en zorgt voor verbinding;
▸  Je onderscheidt jezelf van je concurrenten;
▸  Je trekt de aandacht; 
▸  Het verhaal van jouw organisatie wordt op een unieke en creatieve manier getoond.

BEDRIJFSFILM LATEN MAKEN

Hoe werkt dat, een corporate film laten maken? Als je een bedrijfsfilm laat maken door Visser Media & Design doorlopen we een aantal stappen. Wij kunnen de videoproductie van A tot Z uit handen nemen, van het bepalen van een strategie tot het distribueren van de video. De volgende stappen kun je verwachten:

▸  Doelgroep en strategie bepalen;
▸  Concept ontwikkelen;
▸  Script schrijven;
▸  Voorbereiding voor opnames;
▸  Opnamedag(en);
▸  Edit en feedbackrondes;
▸  Videomarketing.

Wervingsvideo McDonalds Visser Media Design

HOE WERKT EEN BEDRIJFSFILM?

Als je een corporate film laat maken, zijn bepaalde aspecten cruciaal bij het laten maken van een bedrijfsfilm. Allereerst moet je de identiteit bepalen: wie ben je en hoe kom je over? Het kennen van je doelgroep is hierbij belangrijk.  Daarna bedenken we samen met jou een concept dat centraal staat in de bedrijfsfilm. Hierbij formuleren we een boodschap, waar de nadruk ligt op duidelijkheid. Bij alle aspecten zullen we rekening houden met de behoeften van jouw doelgroep. Je wilt immers wel dat de bedrijfsfilm positieve resultaten oplevert.  





voorbeelden

KWS Infra

BEDRIJFSVIDEO OP MAAT

We tell stories. Wat is jouw verhaal? Wat wil je vertellen aan jouw doelgroep? Welke boodschap wil je overbrengen? Hoe brengen we samen jouw bedrijf in beeld? Wij maken onze bedrijfsfilms op maat. Gebaseerd op jouw aanbod, werkzaamheden, medewerkers, klanten en branche.

1. DE HAAN

Internationaal verhuisbedrijf De Haan bestaat 240 jaar. Dat is langer dan grote bekende merken zoals Philips en Heineken! Reden genoeg om een mooie corporate movie te maken, waarin de historie en het familiegevoel wordt overgebracht aan de kijker. 

2. Kuipers infra

Kuipers Infra is een gespecialiseerd aannemingsbedrijf dat al sinds 1984 bestaat. Om het verhaal en de werkzaamheden van Kuipers Infra te vertellen liet het bedrijf een corporate movie maken.

3. DOSIGN

Dosign zoekt doorlopend goede consultants die helpen met het verbinden van engineers aan opdrachtgevers in de technische sector. Een mooie gelegenheid om een corporate film te laten maken om een duidelijk beeld van het bedrijf en de werkzaamheden te geven. 

4. De animatie

Hier begint de echte magie. Jouw animatie wordt in beweging gebracht! Ook voegen we in deze stap de muziek en de voice-over toe. De eerste versie van de animatie is nu klaar. 

5. FEEDBACK

Omdat we jou betrekken bij het proces, valt de animatie video waarschijnlijk goed in de smaak. Is dat niet het geval? Geen probleem. Wij verwerken jou feedback en gaan door tot jij tevreden bent.

Een content heading

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras venenatis consectetur elit vitae finibus.

Acteur De Haan Visser Media Design Acteur De Haan Visser Media Design Acteur De Haan Visser Media Design

de haan

TrueView YouTube advertentie

Bouwvakker Videoproductie Kuipers Visser Media Design Bouwvakker Videoproductie Kuipers Visser Media Design Bouwvakker Videoproductie Kuipers Visser Media Design

kuipers infra

Brandmovie om datacenters persoonlijker te maken

Recruitment video arbeidsmarktcampagne Recruitment video arbeidsmarktcampagne Recruitment video arbeidsmarktcampagne

dosign

Zo wordt koffie gemaakt bij Emmi Cafe Latte

Videoproductie Visser Media Design

Waarom visser media & design?

Je zoekt een ervaren partij om een bedrijfsfilm te laten maken. Er zijn veel videoproductiebedrijven, maar welke past het best bij jou? Wij vertellen je graag waarom je bij Visser Media & Design altijd goed zit:

▸  Onbeperkte revisies. Wij werken door tot jij tevreden bent. Zonder extra kosten;
▸  Persoonlijk contact staat bij ons centraal. Je krijgt een contactpersoon die je door het gehele traject begeleidt;
▸  Wij ontwikkelen een sterk concept, passend bij jouw doelstellingen én doelgroep;
▸  Wij denken ook met je mee over een strategische videomarketingcampagne, zodat de video de juiste personen bereikt en jij sneller (en beter) resultaat behaalt.

FAQ's

Waarom kiezen voor een bedrijfsfilm?

Een bedrijfsfilm is een goede manier om op te vallen en je (potentiële) relaties kennis te laten maken met jouw organisatie. In een bedrijfsfilm kun je laten zien wat jouw aanbod is, wie jouw mensen zijn, wat de geschiedenis is van het bedrijf, welke normen en waarden voor jullie belangrijkzijn en veel meer. Jouw video raakt en trekt de aandacht. Het produceren van een corporate movie draagt bij aan het merkgevoel en je naamsbekendheid. Wanneer je de video op je website plaatst draagt deze ook nog eens bij aan de vindbaarheid van de website in Google.

Wil jij ook een bedrijfsfilm laten maken en ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op. We denken graag met je mee. 

Wat laat je meestal zien in een bedrijfsfilm?

Elke bedrijfsfilm is uniek. Je kunt een bedrijfsfilm bijvoorbeeld inzetten wanneer je een nieuwe dienst op de markt wilt brengen, of wanneer je jouw organisatie in een nieuwe markt wil introduceren. Je kunt ook de geschiedenis van het bedrijf vertellen of inspelen op de kernwaarden van het bedrijf. Bij een bedrijfsfilm of corporate movie is het belangrijk dat de organisatie centraal staat. Vaak zien we daarom de volgende onderdelen terug in een bedrijfsfilm:

▸  Locaties. Bijvoorbeeld het hoofdkantoor, magazijn, bouwplaats, net wat er bij jou past.
▸  Mensen. Collega's en soms ook klanten.
▸  Werkzaamheden. Een kijkje op de werkvloer.

Wat komt er kijken bij het laten maken van een bedrijfsfilm?

Als je een corporate film laat maken, zijn bepaalde aspecten cruciaal. Allereerst is het belangrijk om na te denken over het doel van de video. Is het doel een nieuwe markt betreden? Merkbekendheid krijgen? Puur voor op de website? Het doel heeft impact op het concept en script van de video. 

Bij Visser Media & Design produceren we video's van A tot Z. Dat betekent dat we met jou in gesprek gaan om jouw doelen en doelgroep in kaart te brengen. Op basis daarvan ontwikkelen we een sterk concept dat bij jou past. We formuleren een boodschap, schrijven een script en ontwikkelen een moodboard. Ook laten we voorbeeldvideo's zien zodat jij precies weet wat je kunt verwachten.

We betrekken je bij alle fases van het productieproces, zodat je precies weet wat je van ons kunt verwachten. We werken samen toe naar een fantastisch eindresultaat: een bedrijfsfilm waar je trots op mag zijn.

Wat is het verschil tussen een bedrijfsfilm en een brandmovie?

Een bedrijfsfilm heeft vaak als doel om op een informatieve manier de kijker mee te nemen in de bedrijvigheid van de organisatie. Denk hierbij aan processen, werkzaamheden, het aanbod, de normen en de waarden. De focus ligt op de organisatie zelf. Zo komen elementen als het personeel en het pand in beeld.

Bij een brandmovie ligt de focus op het verhaal. Bijvoorbeeld op de boodschap die het bedrijf mee wil geven aan de kijker. De beelden in een brandmovie zijn meer filmisch; bedoelt om een gevoel op te wekken. Bij het ontwikkelen van een brandmovie worden andere keuzes gemaakt op het gebied van belichting, geluid, voice-over en beeldvoering. Een voorbeeld van een brandmovie vind je hier of hier.

Hoe behaal ik een zo goed mogelijk resultaat met mijn bedrijfsfilm?

Wil je video inzetten voor het onder de aandacht brengen van jouw bedrijf, dan is het heel belangrijk dat je goed weet wie je doelgroep is. Wat zijn hun interesses en wat vinden zij belangrijk? Je wilt natuurlijk wel dat de bedrijfsfilm zichtbaar is voor de juiste kijkers en dat je positieve resultaten behaald. Zoals eerder benoemd is ook het doel heel belangrijk, want het doel is bepalend voor het concept en script (en dus ook het eindresultaat) van de video.

Daarnaast is de distributie van jouw video belangrijk. Wanneer je een mooie video laat maken, is het zonde als je deze niet optimaal benut op je online kanalen. Wij kunnen je helpen om een sterke videomarketingstrategie te ontwikkelen die ervoor zorgt dat de bedrijfsfilm bij de juiste personen (jouw doelgroep) terechtkomt. Klik hier om meer te lezen over videomarketing.

video productie bedrijf
Patrick Visser Visser Media Design
OOK EEN BEDRIJFSFILM LATEN MAKEN?

Patrick Visser

owner & videospecialist

BEKIJK OOK:

recruitment video laten maken: 3 tips

Een recruitmentvideo is een manier om nieuwe en geschikte medewerkers te werven. Maar waar moet je op letten bij het maken van een recruitmentvideo? In deze blog gaan wij hier dieper op in.

storyboard animatie video

Kosten animatiefilmpje: hoe zit dat

Een animatie video is een ideale manier om complexe boodschappen over te brengen op de doelgroep. Maar wat is nu de prijs van zo’n animatiefilmpje? Wij vertellen je er alles over in deze blog.

Brainstorm Concepting Visser Media Design

ZO ONTWIKKEL JE EEN STERKE VIDEOSTRATEGIE

Stel, je wilt een video laten maken. Dan wil je er natuurlijk zoveel mogelijk uithalen! In deze blog vertellen we je welke 4 stappen jij moet zetten om een sterke videostrategie te ontwikkelen.

privacy policy / cookie policy
© 2023 Video Agency Visser Media & Design
Video | Animatie | Virtual Reality