Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
Het kan je niet ontgaan zijn: TikTok is een ontzettend populair platform. Niet gek ook dat andere platforms dat proberen te evenaren. Zo lanceerde Instagram vorig jaar al de functionaliteit ‘Reels’. En nu is YouTube ook met een soortgelijke update gekomen, namelijk: YouTube Shorts. In deze blog vertellen we je alles wat je moet weten over YouTube Shorts.
Shorts, Reels en Tiktoks, wat zijn dat nou precies? Korte video’s, voornamelijk bedoeld voor entertainment, maar ook informatief of voor korte instructies zoals life hacks. In de afgelopen jaren is dit soort video content enorm populair geworden en dit benadrukt maar weer dat video content een steeds belangrijker middel wordt om een boodschap over te brengen aan je doelgroep.
YouTube biedt nu dus de mogelijkheid om korte video’s van maximaal 60 seconden in portrait mode (verticaal of staand) te publiceren. Dit doet het platform onder de noemer YouTube Shorts. De mogelijkheden binnen YouTube Shorts zijn veelzijdig. Zo kan je videofragmenten samenvoegen, de snelheid van beelden instellen, tekst toevoegen, automatisch ondertitelen en geluid toevoegen uit video’s op YouTube. Je hebt een enorme keuze uit muziek van meer dan 250 labels en uitgevers. Ook kan je op dit moment gebruik maken van een paar filters, deze zijn nog in ontwikkeling en worden binnenkort uitgebreid.
''YouTube Shorts is een nieuwe manier om jouw doelgroep te bereiken dankzij de vergrootte kans op weergaven en bereik.''
YouTube wilt dat deze nieuwe functionaliteit slaagt, daarom zijn ze bezig om Shorts te promoten bij een groot publiek. Je kunt als klein bedrijf hiervan profiteren en juist op dit moment de Shorts inzetten op jouw YouTube kanaal. Wat levert het je op? Shorts kunnen ervoor zorgen dat jouw kanaal meer abonnees kan krijgen, meer views krijgt én je kunt er een nieuwe doelgroep mee bereiken. Daarnaast is het binnenkort ook mogelijk om er extra geld mee te verdienen dankzij advertenties, net als bij de reguliere YouTube video’s.
Dit zijn de voordelen op een rijtje:
▸ Veel creative mogelijkheden bij het uploaden van YouTube Shorts;
▸ Groot bereik en daardoor kans op meer abonnees;
▸ Snel aan deze functionaliteit deelnemen zorgt voor een push in het algoritme van YouTube, waardoor je video aan meer mensen wordt getoond;
▸ Mogelijkheid om geld te verdienen (binnenkort);
▸ Je bedrijf uit drukken in paar seconden.
Kortom, YouTube Shorts is een geweldige manier om veel sneller kortere video's te maken en makers aan te moedigen om meer te uploaden op YouTube. Daarnaast is content king! Of jouw video content nu informatief, entertainend of serieus is, zorg ervoor dat deze binnen je marketing & communicatie strategie past. Jouw Short kan namelijk bijdragen aan het bereiken van je doelgroep, je doelstellingen en het overbrengen van jouw boodschap.
Ben jij geïnteresseerd in YouTube Shorts maar weet niet waar je moet beginnen? Visser Media & Design kan jouw bedrijf helpen! Neem contact op met onze marketingspecialist die alles weet over YouTube Shorts.
Hi! Ik ben Inge en ik ben verantwoordelijk voor de marketing van Visser Media & Design. Daarnaast ondersteun ik onze klanten bij de distributie van video's op social media en ontwikkel ik strategische videomarketing campagnes. Wil je eens met ons sparren? Neem dan contact op! We denken graag met je mee.
078 647 48 89
info@vissermediadesign.nl
Newtonweg 2
2952 BH Alblasserdam
Nederland